F12-13
Vårt lag för flickor födda 2012-2013 tränar 17.00-18.30 på tisdagar i Burlövshallen och torsdagar i Dalslundshallen i Åkarp. Vi spelar i Blå Nivå, flickor C och B.

Är du nyfiken på att spela med oss, kontakta någon av tränarna för mer information. Se fliken Truppen

Välkomna!
Warbergspelen
2024-04-10 20:46
Warbergspelen, vilken helg!
Tjejerna var grymt laddade redan på fredagskvällen när vi installerade oss på skolan - eller ja om vi ska vara helt ärliga var de nog laddade lång innan dess med tanke på "snacket" de senaste veckorna. Middag och tävlingar på skolan avslutade dagen innan luftmadrasserna intogs (självklart somnade alla direkt och det var absolut inget snicke-snack långt in på småtimmarna - eller inte, men det är väl hela grejen med att åka på cup?)

Lördag
Efter uppladdning runt sminkbordet landande vi i hallen för första matchen som spelades mot långa/tuffa från Vetlanda. Vi stod upp bra och glömde snabbt "resultatet" (eller hur vi nu ska se det eftersom vi spelade i en klass utan poängräkning) och drog iväg för lunch. Oavsett vanns matchen på läktaren överlägset av vår grymma hejarklack som följt oss hela helgen!

Eftermiddagen spenderades i centrala Varberg där det blev lunch, poängjakt, glass och välbehövlig "planeringstid" för oss ledare. Middag hann vi också med eftersom dagens andra matchen spelades först när de flesta andra funderar på saker som tandborstning och godnattsagor. Oavsett tid så blev matchen mot Utbynäs återigen en tuff  men jämn - tillställning. Trötta efter dagen landande vi sedan på skolan för ännu en natt.

Under söndagen skulle tre matcher spelas.
Dagen inleddes med frukost, smink och den nya trenden "kanelkaffe" - glöm inte var ni läste det först - innan vi begav oss mot match mot ett riktigt duktigt Varberg (trots hemmaplans dominerade läktaren dock återigen av Åkarps-klacken). Efter lunch och kortare paus blev det avfärd mot ny hall och ny match mot Tibro. Är det något Varberg kan så är det att erbjuda fina hallar och vi bjöd upp till ännu en kämpainsats.

Då dagen bjöd på sol och härligt vårväder tog beslut om glass vid havet. Ett mycket lyckat beslut visade det sig eftersom sista matchen blev helgens spelmässigt bästa match. Åsa stod för motståndet. Tyvärr föll vi på målsnöret "resultatmässigt" MEN efter "skumpa" och medaljutdelning var de där stora leendena som vi sett under resten av helgen tillbaka. Glada, nöjda och kanske något trötta styrde vi bilarna hem mot Åkarp (förlåt alla lärare för lite sega barn under måndagen).

Tack till alla spelare, ledare och föräldrar som har gjort den här helgen helt fantastisk. Extra stort tack till Christian som numer är given medresenärer till kommande cup-äventyr.

Sist men inte minst ett stort tack till våra sponsorer:
  • Tandvårdshuset
  • A-Inredning & Bygg
  • Leanon
Poolspel (C)
2024-01-22 07:03

Då var även poolspel C igång för terminen och våra tjejer ställdes mot Kävlinge, Lomma och Palmstaden. Kul med mycket matcher direkt efter juluppehållet.

Tjejerna bjöd som vanligt på fint spel och vår (stora!) publik hejjade på från läktaren. Vi tackar Lomma för fint arrangemang och laddar om inför nästa match-tillfälle som är redan till helgen som kommer.

/Ledarna

Poolspel (B)
2024-01-17 12:00

I helgen spelades terminens första poolspel för flickor B och vi åkte åter till Staffanstorp där vi mötte Stanstad och Malmö FBC. Tjejerna var riktigt taggade och det är härligt att vara igång igen. Det blev två spelmässigt riktigt bra matcher där hela laget ska ha beröm för sin insats. Kul att se hur alla utvecklas.

Dagen till ära fick vi använda våra nya tröjor. Tack till våra sponsorer:

• Tandvårdshuset
  • A-Inredning & Bygg
  • Leanon

Nästa helg är det dags för flickor C att spela och helgen därpå har vi poolspel både på lördagen och söndagen. Kul med mycket matcher!!

Intensiv december
2024-01-14 15:31

Laget avslutade tillsammans med F10/11 sista träningen i november med fint besök från IBK Lunds SSL-damer i form av Johanna B (målvakt) och Johanna S (back) som delade med sig av massa nyttiga tips. Igår följde vi upp med besök i Lund för att kika på deras match mot Kais Mora. Superkul även om resultatet inte var det önskade!

I december låg vi verkligen inte på latsidan utan det blev en minst sagt intensiv månad med 3 poolspel (2 för B och ett för C) - där det bjöds på många fina matcher men även bevis på Fair Play där både Linnea och Alva hoppade i motståndarnas målet i en av matcherna (Örkelljunga). Mycket uppskattat av alla!

Terminen avslutades med  en gemensam avslutning för alla flick- och damlagsspelare samt en turnering mot våra föräldrar. Tjejerna hävdar bestämt att de vann - föräldrarna likaså :)

Tack för en härlig termin!

/Ledarna

Spelade matcher